Een reisblog

22 oktober 2018

In eerlijkheid ben ik van nature niet een echte reiziger denk ik. Ik ben nogal perfectionistisch waardoor ik het liefst alles tot in de puntjes uit wil zoeken en bang ben voor onverwachte situaties op vreemde plekken. Hier ben ik mij wel tegen aan verzetten! Tegenwoordig laat ik het al iets meer op mij af komen en kan ik ook meer genieten.

Mijn reislust is ongeveer drie jaar geleden echt begonnen. Ik ben toen voor mijn minor een half jaar gaan studeren in Amerika in de staat Utah. Dit was een hele bijzondere ervaring. Kilometers van huis en een groot tijdsverschil waardoor je snel op jezelf bent aangewezen en veel over jezelf leert. Hier wilde ik meer van weten en daarnaast wilde ik meer plekjes van de wereld zien dan alleen mijn achtertuin (hoewel die ook erg mooi is). Op dit moment studeer ik nog steeds waardoor er minder reisjes inzitten dan ik graag zou willen.

Al langer leek het mij leuk mijn ervaringen te delen met anderen. Er zijn vast meer mensen die graag reizen en net als ik het stiekem elke keer weer spannend vinden wat deze reis te wachten staat. Hierom wil ik mijn tips delen!